Stage week 2 - Reisverslag uit Oulu, Finland van KingaInFinland - WaarBenJij.nu Stage week 2 - Reisverslag uit Oulu, Finland van KingaInFinland - WaarBenJij.nu

Stage week 2

Blijf op de hoogte en volg

14 Februari 2022 | Finland, Oulu

Hallo allemaal,

Hier het verslag van mijn tweede stage week in Finland.

Ik zie over het algemeen steeds dezelfde cliënten. Dus de weken zien er wat mijn stage betreft steeds wel hetzelfde uit.

Op maandag zijn we koffie gaan drinken in de markt hal in Oulu. De meneer (waar ik vorige week bladerdeeghapjes mee had gemaakt) wou graag naar de markt om een gebakje te eten en een kopje koffie te drinken. Ik was er ook nog niet geweest dus dat was dan weer mooi meegenomen. Daarna moest ik op de foto met mijn nieuwe vriend (zie het resultaat in de foto’s).

Ook zijn we deze week een keer gaan zwemmen. Leuke bijkomstigheid is dat hier overal wel een sauna bij inbegrepen is, dus aan het einde van de therapie gingen we ook nog even de sauna in. Genieten!

Op vrijdag ben ik voor het eerst gaan langlaufen! Alleen in Oulu zijn er al zo’n 200 km aan langlaufpaden. Ik had de ski’s gevonden in een opslagruimte in het gebouw waar ik woon. Het duurde even maar uiteindelijk ging het toch best oké. Ik had erna wel zoveel spierpijn dat ik mijn benen niet meer kon optillen. In de avond heb ik met mijn huisgenoten samen gegeten, iedereen heeft een typisch gerecht gemaakt van zijn of haar land. Zo heb ik Koreaans, Frans, Portugees en Nederlands gegeten. Hierna liet het noorderlicht zich weer zien!

Op zaterdag gingen we naar een ijshockeywedstrijd. Volgens mij is dit een beetje de Finse variant van voetbal. Het was zeker leuk om een keer mee te maken en gelukkig had het team uit Oulu dan ook gewonnen.

Op zondag was er heel veel nieuwe sneeuw gevallen, tijd om de langlauf set nog eens uit te proberen. Deze keer ging het al veel beter (en vooral ook sneller). Ook kon in nu de ‘skate’ stijl uitproberen, gezien ik met de classic stijl me toch een beetje een oma voelde (en ook werd ingehaald door oma’s..). Zie in het filmpje mij in actie. Na afloop natuurlijk weer even de sauna in, kan nu al niet meer zonder!

Tot volgende week!


  • 15 Februari 2022 - 18:22

    Jeffrey Quaaden :

    Hey Kinga,
    Leuk om te lezen.
    Geniet ervan en over 4 jaar naar de spelen.

    Kusjes
    Pap

  • 16 Februari 2022 - 13:50

    Annie Jacobs:

    Hoi Kinga,

    Wat mooi om te lezen wat je allemaal mee maakt.
    Fijn dat je leuke huisgenoten hebt waar je van alles mee doet.
    En de stage is zo te horen ook de moeite waard.
    We zien uit naar je volgende verslag.
    Geniet van alles.

    Lieve groetjes,

    Oma Annie en Lou
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Oulu

Stage

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2022

Inburgeren; wanneer 0 graden voelt als “lekker wee

20 Februari 2022

Hoe is het in Finland?

14 Februari 2022

Stage week 2

06 Februari 2022

Stage week 1

Actief sinds 08 Feb. 2022
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 951

Voorgaande reizen:

14 Januari 2022 - 31 Mei 2022

Oulu

Landen bezocht: